Domowe sposoby na odporność

Domowe sposoby na wzmocnienie odporności

Zdrowie

Domowe formy radzenia sobie z chorobami są skuteczniejsze od suplementów – nie niosą za sobą skutków ubocznych, a korzystanie z nich zaleci każdy lekarz.

W okres jesienno-zimowym nasz organizm jest szczególnie narażony na grypę i przeziębienia. Proste metody i produkty, które każdy z nas ma w domu, pomogą podnieść odporność organizmu, aby łatwo nie poddawał się wirusom. Poniżej kilka propozycji.

Zdrowe odżywianie

Jesienią i zimą potrzebujemy więcej witaminy C, zatem w naszym jadłospisie powinny znaleźć się warzywa i owoce, świeże i mrożone. Mie unikajmy papryki, jarmużu czy dodawania cytryny do herbaty.

Skuteczną profilaktyką i walką z infekcjami jest czosnek. Czosnek działa bakteriobójczo, wzmacnia odporność, zapobiega przeziębieniom i likwiduje suchy kaszel. Domowym sposobem na wzmocnienie odporności jest picie mleka z czosnkiem.

Do sporządzanych dań dodajemy cebulę, która ma podobne właściwości do czosnku. Syrop z cebuli smakuje jednak lepiej.

Sposobem na walkę z przeziębieniem jest miód. Możemy dodawać 1-2 łyżeczki do gorącego napoju lub jeść go z chlebem.

Jeśli już decydujemy się na piwo, to najlepiej grzane z dużą ilością imbiru i goździków.

W kuchni nie może zabraknąć ziół, które pozytywnie oddziałują na wszystkie układy organizmu. Do najpopularniejszych należą: dzika róża, pokrzywa, jarzębina i mięta. Z liści aloesu można samemu skomponować zdrowy sok aloesowy.

Zalecane jest spożywanie ryb, które zawierają dużo kwasów omega-3.

Pamiętajmy, że podstawową zasadą jest właściwa liczba kalorii i stała liczba posiłków w ciągu dnia. Nie powinno ich być ani mniej ani więcej niż wymaga tego nasz organizm. Jesienią i zimą – ze względu na pogodę – ograniczamy nasza aktywność fizyczną na dworze, w związku często lekko przybieramy na wadze.

Aktywność fizyczna

Jeśli jesteśmy „ciepłorodkami” i nie znosimy niskich temperatur na dworze, alternatywą może być siłownia lub ćwiczenia w mieszkaniu. Wysiłek fizyczny znakomicie wpływa na samopoczucie, dokrwienie organizmu i pobudzenie pracy mięśni. Jeśli nie wiesz, jak ćwiczyć, zawsze możesz zapisać się na zajęcia u instruktora. Ćwiczenia w domu są znacznie mniej skomplikowane – wystarczą rowerek stacjonarny, pompki, przysiady czy brzuszki. Ruch to podstawa odporności o każdej porze roku!

Czystość w domu

To tylko z pozoru błaha wskazówka, jak radzić sobie z chorobami i infekcjami. Tymczasem wiele zarazków i bakterii jest w naszym mieszkaniu. Warto codziennie odkurzać i minimum dwa razy w tygodniu myć podłogi, czyścić również te zakamarki, które zazwyczaj pomijamy. Tam rozwijają się niebezpieczne dla naszej odporności roztocza. Istotne jest również wietrzenie mieszkania, szczególnie tuż przed snem. Temperatura w naszym domu nie powinna przekraczać 20 stopni.

Zimny prysznic

Będziemy lepiej przygotowani do walki z zarazkami na co dzień, biorąc prysznic naprzemiennie – raz zimną wodą, a po kilku chwilach – ciepłą. Pobudzi to nasz organizm do wytrzymałości na zmiany temperatury, poprawi naszą odporność oraz doda energii na kolejne godziny.

 

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *