Instagram

Co to jest Instagram i jak z niego korzystać?

Media

Instagram to serwis społecznościowy, który służy do pokazywania zdjęć i krótkich filmików. Nasze zdjęcia mogą oglądać wszyscy użytkownicy sieci.

Korzystanie z Instagrama jest możliwe po założeniu konta. Można go obsługiwać wyłącznie na smartfonie lub tablecie (na komputerze można tylko przeglądać). Bezpłatną aplikację Instagrama pobiera się ze sklepu (Google Play, App Store, Microsoft Store). Aplikacja umożliwia graficzną obróbkę zdjęć wykonanych telefonem. Można dodawać do nich różne filtry, co sprawia, że zdjęcia są łądniejsze, bardziej efektowne i można dzięki nim ukryć mankamenty.

Instagram jest adresowany do innych użytkowników niż Facebook czy Twitter. W skrócie można opisać to tak: tu liczy się forma, a nie treść.

Zdjęcia publikowane na Instagramie można opatrzeć krótkim komentarzem i koniecznie hasztagami. Hasztagi pomagają zdobyć większą liczbę obserwujących. Są to słowa opisujące to, co jest na zdjęciu.  Przed każdym dodajemy #. Wielu użytkowników Instagrama poszukuje zdjęć właśnie za pomocą hasztagów.

Jeśli więc publikujemy zdjęcie dania, które jemy w restauracji, możemy je opatrzeć hasztagiem #jedzenie lub #foodporn. Angielskie hasztagi są bardziej popularne niż polskie.

Na Instagramie, podobnie jak na Facebooku czy Twitterze, obserwuje się innych użytkowników. Najwięcej obserwujących mają aktorzy, piosenkarze, celebryci i sportowcy. Do najbardziej popularnych w Polsce należą piłkarz Robert Lewandowski (14 mln obserwujących), blogerki modowe littlemooonster96 (1,4 mln) i Maffashion (1,1 mln), dziennikarka i podróżniczka Martyna Wojciechowska, (880 tys.), celebrytka Małgorzata Rozenek-Majdan (839 tys.).

Popularność na Instagramie jest wyceniana. Celebryci regularnie reklamują produkty lub marki. Profil na Instagramie jednak jest także jednym z „must have” dla wszystkich tych, którym zależy na wizerunku. Profile mają tu więc z jednej strony celebryci, a z drugiej instytucje publiczne, jak na przykład Prezydent RP czy Instytut Pamięci Narodowej.

Instagram powstał w 2010 r. Od 2012 r. należy do właściciela Facebooka. Na świecie korzysta z niego ok. 700 mln osób, z czego w Polsce ok. 2,5 mln.

Jak korzystać z Instagrama?

Na początku klikamy w „Zarejestruj się” i podajemy dane: adres e-mail lub telefon komórkowy oraz wymyślamy hasło. Następnie postępujemy zgodnie z informacjami, które wyświetlają się na ekranie.

Gdy konto zostanie utworzone, można się zalogować. Możemy teraz dodać zdjęcie profilowe, napisać krótki biogram i podać link do naszej strony. Można połączyć konto na Instagramie z kontem na Facebooku i Twitterze. Wówczas nasze zdjęcia publikowane na Instagramie będą również widoczne na naszych kontach w tych serwisach.

Instagram nie umożliwia publikowania linków. Jedyny aktywny link jest możliwy w biogramie użytkownika. Nie można też skopiować treści z opisu lub komentarza.

Plus na niebieskim tle obok zdjęcia profilowego pozwala dodać relację, czyli zdjęcie lub filmik, które będą widoczne dla znajomych przez 24 godziny, ale nie będą widniały na liście opublikowanych przez nas postów.

Serduszko na dole ekranu pokazuje aktywność innych użytkowników wobec naszego zdjęcia – osoby, które je polubiły lub zaczęły nas obserwować. Za pomocą dymka można napisać komentarz do zdjęcia, a strzałka oznacza, że możemy dodać czyjś post do swojej relacji.

Po zapoznaniu się z podstawowymi funkcjami Instagrama warto zajrzeć do ustawień, aby dostosować konto do własnych potrzeb. Można znaleźć tam opcje powiadomień, np. jeśli chcemy, aby na nasz numer telefonu przychodziły wiadomości, gdy ktoś polubi nasze zdjęcie. Jeżeli nie chcemy dzielić się informacjami z obcymi, możemy oznaczyć konto jako prywatne. Wtedy nasze zdjecia i relacje będą mogły widzieć tylko te osoby, które przyjęliśmy do grona naszych znajomych (obserwujących).

 

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *