Twitter

Twitter – jak skutecznie pisać posty?  

Media

Twitter zdobył ogromną popularność dzięki zwięzłej formie i niezwykle szybkiej wymianie informacji. Publikują na nim politycy, dziennikarze, blogerzy i zwykli użytkownicy sieci. Wszyscy, którzy chcą być na bieżąco.

Z Twittera korzystają politycy, dziennikarze, publicyści, blogerzy, celebryci i sportowcy. Wiadomości przekazywane na portalu są często źrółem informacji dla największych mediów – w Polsce i na świecie. Wpisy polityków lub instytucji publicznych z Twittera stają się najważniejszymi tematami w codziennych serwisach informacyjnych. Warto wiedzieć, co w sieci piszczy i nauczyć się zwięzłej formy pisania na Twitterze.

Dowiedz się, jak prowadzić swój mikroblog i dotrzeć do większej liczby użytkowników, niczym zawodowi dziennikarze i wpływowi blogerzy.

Limit znaków

Na Twitterze obowiązuje zwięzła forma. Obowiązuje limit 280 znaków. Jeśli się nie zmieścisz, można dokończyć wpis w kolejnym „tłicie”. Można dodać link – dzięki temu inny użytkownik portalu zainteresuje się przedstawianym przez nas tematem. Jeśli link jest zbyt długi i wraz z opisem nie zmieścimy się w 140 znakach, warto skorzystać z serwisów, które skrają adresy do kilku liter. Najbardziej popularne aplikacje to Bitly i Ow.ly.

Hasztagi i trendy

Na Twitterze korzystamy z hashtagów – to najbardziej popularne tematy, pojawiające się w mediach społecznościowych, określane za pomocą znaku #. Jest to narzędzie, które pozwala włączyć się do dyskusji i śledzić je w trendach. Nasze posty mają większą szansę przebicia na Twitterze, jeśli odnoszą się do „top trends” w Polsce, czyli najpopularniejszych tematów poruszanych na portalu. Warto pamiętać, by hashtagi nie wprowadzały w błąd internautów i były ściśle powiązane z tematyką postu. Część osób w sieci wyszukuje informacji u dziennikarzy, blogerów i na opiniotwórczych portalach za pomocą hashtagów.

Relacje

Poruszając jakiś ważny temat, można oznaczyć konkretnych odbiorców treści, powiązanych z naszą branżą. Wzmacnia to przekaz postu i pozwala docierać do większego grona odbiorców – jeśli wspomniana przez nas osoba ma dużą liczbę followersów (czyli obserwujących jej konto) i polubi lub poda dalej nasz wpis, przeczyta go znacznie więcej osób niż z naszego profilu. Jest to szczególnie cenne,  jeśli dopiero rozpoczynamy nasza przygodę z Twitterem i nie mamy jeszcze zbyt dużej publiki.

Szybka reakcja – jeśli na Twitterze popularny jest kontrowersyjny temat i masz coś do powiedzenia, nie bój się wyrazić swojego zdania. Opiniotwórczy portal jest tak popularny, że twitty giną w gąszczu kolejnych postów. Liczy się natychmiastowa reakcja na dane wydarzenie. Twitter pozwala również na dodawanie zdjęć i filmów, które urozmaicą nasz mikroblog.

 

 

© Wiesz24.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *