LikedIn

LinkedIn – co to jest i jak go używać?

Media

LinkedIn to serwis społecznościowy, w którym warto mieć konto, gdy szukamy pracy, chcemy zbudować swój profesjonalny wizerunek i nawiązać kontakty zawodowe.

LinkedIn to biznesowy odpowiednik Facebooka. Działa od 2003 roku, jest dostępny w 22 wersjach językowych, a od 2012 roku można korzystać z niego także po polsku. LikendIn to podstawowe narzędzie wyszukiwania i weryfikacji kandydatów do pracy dla większości rekruterów.

W LinkedIn tworzymy własny profil zawodowy. Nie zamieszczamy tam prywatnych zdjęć i osobistych wpisów. Jesteśmy tam po to, aby pokazać się z profesjonalnej strony. Aby się promować, nawiązywać kontakty zawodowe i biznesowe, szukać nowej pracy.

Profil w LinkedIn – co napisać?

Pod imieniem i nazwiskiem napisz, kim jesteś. Aby twój profil w LikedIn dobrze wyglądał, dodaj czytelne zdjęcie (najlepiej na jasnym tle lub bez tła). No i najważniejsza część, czyli opis siebie. Pamiętaj, że chodzi o profil zawodowy. Warto zadbać o to, aby umieścić w nim słowa kluczowe opisujące nasze umiejętności i doświadczenia.

Podaj stopień znajomości języków obcych, wymień obecne i poprzednie miejsca i stanowiska pracy. Napisz o kursach, certyfikatach i dyplomach, które zdobyłaś/ eś w trakcie edukacji i dotychczasowej pracy zawodowej. Jeśli angażujesz się społecznie, napisz też o tym. Możesz wpisać hobby i zainteresowania. Każdy element, który wyróżni cię z tłumu, jest cenny, bo może sprawić, że rekruter zwróci uwagę właśnie na ciebie. Takie informacje wpływają też na lepsze pozycjonowanie twojego profilu w wyszukiwarkach.

Uzupełnij cały profil, nie zostawiaj pustych miejsc.

Interakcje na LinkedIn

W LinkedIn otrzymujemy rekomendacje naszych umiejętności i zamieszczanych informacji od innych użytkowników portalu. Działa to też w drugą stronę – serwis pozwala nam na ocenę innych osób. Jeśli ktoś potwierdził twoje umiejętności, nie zapomnij odpłacić mu się tym samym.

Aby wzmocnić swój profil, poproś o rekomendacje swojego szefa (obecnego i/ lub byłego) i współpracowników. Potwierdzanie przez innych twoich umiejętności może wpływać na wyniki wyszukiwania twojego profilu w wyszukiwarkach.

To, co różni profil w LinkedIn od Facebooka, to możliwość sprawdzania statystyk. Serwis powiadamia nas, kto i ile razy zajrzał na nasz profil.

LinkedIn ma też bardziej przyjazną stronę – gratulujemy użytkownikom awansów w pracy, utrzymania się na stanowisku, objęcia nowej funkcji lub zwykłej przeprowadzki. LinkedIn to portal nie tylko dla poszukujących pracy, ale i dla tych, którzy chcą lepiej poznać swoje środowisko biznesowe.

Promuj się

Jak już założysz swój profil na LinkedIn, nie zapomnij o promowaniu go w innych miejscach. Podlinkuj do niego na Facebooku, na swoim blogu lub na stronie twojej firmy. To wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie twojego profilu w wyszukiwarkach.

Na LinkedIn można pubikować posty – teksty, zdjęcia, filmy, wklejać linki – podobnie jak to się robi na Facebooku. Możesz więc linkować swoje projekty, produkty, publikacje czy wpisy na blogu. To sprawi, że twój profil będzie żył i zwiększy szanse na dotarcie do większej liczby osób.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *