Grillowane warzywa

Grill: warzywa i tofu zamiast kiełbasy

Gotowanie Zdrowie

Tradycyjne potrawy na grill jak kiełbasę i karkówkę można zastąpić zdrowszymi zamiennikami: warzywami, tofu i owocami. Dietetycy zachęcają do eksperymentowania.

Standardowy zestaw grillowy: kiełbasa, karkówka, chleb, sałatka jarzynowa z majonezem i piwo to posiłek bardzo kaloryczny i ciężkostrawny. Przyprawione mięso i kiełbasy kupione w sklepie, gotowe do położenia na ruszcie, zawierają niezdrowe dodatki (Przeczytaj o tym więcej: Czy grillowanie jest zdrowe?).

Warzywa z grilla

W grillowym menu można poeksperymentować – tak, aby posiłek był i smaczny i zdrowy. Jak? Spróbujmy z warzywami. Na grill świetnie nadają się cukinia, bakłażan i papryka. Poza tym możemy też grillować cebulę, pomidory, a nawet szparagi. Warzywa, szczególnie pomidory, trzymamy na ruszcie tylko chwilę – minutę lub dwie.

Do grillowanych warzyw świetnie pasuje sos tzatziki. Przygotowujemy go z z kawałka świeżego ogórka utartego na dużych oczkach, kubka jogurtu greckiego, wyciśniętego jednego lub dwóch ząbków czosnku, oregano i soli.

Tofu zamiast mięsa

Zdrowym zamiennikiem mięsa jest tofu. Ten sojowy produkt jest bogatym źródłem białka. Najlepiej jest wcześniej je zamarynować, a następnie grillujemy po kilka minut z każdej strony. Marynata do tofu: oliwa z oliwek, sól, pieprz, bazylia, oregano, tymianek, majeranek, można dodać paprykę, czosnek, chili lub pieprz cayenne.

Banan z czekoladą

Banan z czekoladą
Banan z czekoladą pieczone w ognisku.

Deser też można przygotować na grillu. Możemy poukładać na ruszcie plastry ananasa, kawałki brzoskwini, jabłka lub gruszki. Świetny jest banan z grilla. Banana (w skórze) należy przekroić z jednej strony wzdłuż, włożyć do środka kawałki gorzkiej czekolady i zawinąć owoc w folię aluminiową. Grillujemy banana ok. minuty – aby czekolada w środku się roztopiła.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *